سرقفلی داروخانه چیست؟ و چه امتیازی برای داروساز و پراتیک دارد؟؟

هر داروساز پس از فارغ التحصیلی در صورت اینکه  امتیاز لازم را  کسب نماید می تواند اقدام به تأسیس داروخانه در سطح شهر مد نظر نمایید

جدول امتیاز بندی و مشاوره تاسیس داروخانه

با توجه به هزینه سنگین راه اندازی معمولاً کسی که داروساز است با سرمایه گذار (پراتیک)  اقدام به تأسیس داروخانه می نماید. و با هم مشارکت میکنند . قانون سرقفلی داروخانه کاملاً متفاوت است از قانون سرقفلی عام است  چون در این محل هیچ امتیازی به صاحب ملک نمی رسد و فقط در سرمایه گذار و داروساز  از عواید سرقفلی(کروکی) بهره مند میشود.

قوانین تاسیس و تایید کروکی داروخانه

 قبل از خرداد 1400 در داروخانه ها به دلیل حریم که وجود داشت  حق کروکی به مبالغ بسیار زیاد بین داروسازان و پراتیک ها جا به جا میشد اما پس از آنکه بیشتر این مبالغ دیگر پرداخت نمی شود و در واقع سرقفلی داروخانه ارزش ذاتی خود را از دست داده و نقش کمرنگ تری دارد اما در موارد داروخانه های با فروش بالا کماکان این موضوع دارای ارزش مادی می باشد . سرقفلی شامل حریم و تجهیزات داروخانه به جز دارو و پروانه می شود.

حق سرقفلی (کروکی) جزء حقوق معنوی داروخانه می باشد.

 این حق سرقفلی فقط با رضایت موسس داروخانه و در انجمن داروسازان قابل انتقال به داروساز دیگر می باشد و حضور مالک هیچ نقشی ندارد اما اجاره ملک  باید به نفع طرف مقابل تنظیم گردد.

که در زمان عقد قرارداد ملک حتماً این نکته رعایت شود با مالک که در صورت نقل و انتقال مؤسس، مالک با مؤسس جدید همکاری نماید و ملک خود را به شخص جدید اجاره دهد در غیر اینصورت شامل حق کروکی (یا سرقفلی داروخانه) مؤسس قبلی نخواهد داشت و تمام منافع بابت حق کروکی وی از بین خواهد رفت.

سخن پایانی

ارزش سرقفلی داروخانه به عوامل متعدی وابسته است. مانند نوع سند ملک داروخانه (تجاری و مسکونی)

قدمت داروخانه، فروش روزانه داروخانه، متراژ داروخانه، انباری داروخانه، تعداد پزشک فعال اطراف داروخانه در مبلغ سرقفلی تأثیر مستقیم دارد.

در پایان باید ذکر گردد در صورتی که تمایل دارید در داروخانه سرمایه گذاری کنید یا داروخانه تأسیس کنید می توانید به گروه هیثا مراجعه نماید و کلیه امور حقوقی از جمله قرارداد مشارکت داروخانه، قرارداد سرمایه گذاری، قرارداد کروکی و کلیه امور داروخانه خود را به ما بسپارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *