شرح وظایف تکنسین داروخانه

حتماً تا به حال به داروخانه مراجعه کرده اید و با پرسنل داروخانه روبه رو شده اید اکثر داروخانه ها توسط پرسنل داروخانه و تکنسین ها و نیروهای آرایشی و بهداشتی در حال اداره داروخانه هستند که توسط دکتر داروساز که موسس داروخانه نیز می باشد مدیریت میشوند . لازم به ذکر است تکنسین داروخانه لازم نیست حتما دوره دیده باشد و به صورت کارآموز می تواند در داروخانه از سنین پایین شروع به فعالیت کند.

باتوجه به اهمیت شغل تکنسین داروخانه وظایف بسیار مهمی بر عهده این افراد است و از حقوق و مزایای تقریباً خوبی بهره مند می شوند همچنین لازم به ذکر است باتوجه به تاسیس داروخانه های جدید روز به روز امکان اشتغال تکنسین های داروخانه و نیروهای آرایشی و بهداشتی در داروخانه های تازه تاسیس زیادتر می شود و افرادی که مهارت و استعداد بالایی دارند امکان استخدام با حقوق بالاتری را خواهند  داشت. همانگونه که گفته شد نسخه پیچ داروخانه نقش شخصی را که اراده داروخانه را ایفا می کنند و در صورتی که وظایف خود را به درستی انجام دهد انتظار مراجعین برآورده می شود و از بروز مشکلات احتمالی در داروخانه جلوگیری به عمل می آید.

شرایط لازم برای استخدام تکنسین داروخانه

سن تکنسین داروخانه

حداقل سن تکنسین داروخانه 18 سال می باشد تا 65 سال

جنسیت تکنسین داروخانه

هم زنان و هم مردان می توانند در داروخانه فعالیت کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید که زنان می توانند به صورت تخصصی برندهای آرایشی و بهداشتی را آموزش ببیند و در قسمت آرایشی و بهداشتی که از تخصص بالاتری باید بهره مند باشند شروع به فعالیت کنند.

توانایی جسمی

باتوجه به اینکه تکنسین دارخانه شخصی است که مدام با ارباب رجوع  در ارتباط هستند باید قوای جسمی بالاتری داشته باشند و همچنین فرد باید توانایی بالایی در سرپا ایستادن در طول مدت روز را داشته باشد، همچنین اگر در شیفت شب مشغول به کار هستند باید توانایی هوشیاری شیفت شب را داشته باشند.

تسلط به اعصاب و رفتار

باتوجه به اینکه اکثر مراجعه کنندگان مریض هستند یا از بستگان آنها در بستر بیماری رنج میبرند تکنسین داروخانه باید تسلط کامل به اعصاب خود را داشته باشد زیرا ممکن است با سوالات تکراری بسیار زیاد مواجه شود یا پرخاشگری از طرف بیمار که باید کاملاً آرامش خود را حفظ نمایید.

روابط عمومی

تکنسین داروخانه باید روابط عممی بسیار قوی داشته باشد و بتواند با مراجعه کنندگان ارتباط گرفته و کلیه نیازهای آنها را برآورده نماید.

موارد تخصصی تکنسین داروخانه

امور مربوط به نسخه خوانی

دریافت نسخه و بررسی نسخه

دریافت نسخه الکترونیک

تشخیص دوز داروها

توانایی کار با نرم افزارهای مدیریت داروخانه

تسلط به زبان انگلیسی در حد نسخه خوانی

توانایی نسخه پیچی

توانایی تشخیص داروها از یکدیگر

بررسی داروها

اطلاعات از تداخلات داروی

آشنایی با داروها- مکمل ورزشی و محصولات آرایشی و بهداشتی

شناخت نام تجاری انواع داروها

آماده کردن داروهای تجویز شده

آَشنایی کامل با قفسه داروها و خارج کردن داروهای تاریخ نزدیک

توجه کامل به دوز داروها و تاریخ انقضاء داروها

پر کردن قفسه های داروخانه

اعلام کسری داروها به مسئول سفارش داروخانه

امور مربوط به مراجعین

پاسخ گویی به مراجعین و ارجاع به داروساز برای راهنمایی

برچسب زدن داروها و تحویل به داروساز

پاسخ گویی به تلفن داروخانه

ارائه مشاوره در زمینه آرایشی و بهداشتی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *